strona główna mapa kontakt /

Szlak Dookoła Rzeszowa

znakowany: na żółto
przebiegający: z Przylasku do Świętego Rocha

Na terenie gminy biegnie ok. 13-kilometrowy fragment szlaku Dookoła Rzeszowa (cała dł. 120 km): Budziwój Przylasek, Studzionka, Hermanowa Skotnik, Hermanowa Za Wodą, Tyczyn, Kielnarowa, Matysówka, Rzeszów Słocina św. Roch. Jego początek na granicy gminy Tyczyn z gminą Lubenia znajduje się koło przysiółka Przylasek, gdzie dojechać można autobusem podmiejskim PKS. Od przystanku Przylasek idziemy drogą, kilkaset metrów na południe, gdzie natrafiamy na znakowany szlak, którym kierujemy się na wschód. Lasem, przechodząc obok źródełka z kapliczką (tzw. Studzionka), docieramy do przysiółka Skotnik i dalej do Hermanowej. Omijamy centrum wsi i polnymi drogami w kierunku północnym dochodzimy w okolicy przysiółka Za Wodą do drogi Tyczyn - Błażowa. Szlak przechodzi przez miasto Tyczyn, następnie polami kieruje się pomiędzy zabudowaniami przysiółka Łany Kielnarowskie, wśród niewielkich lasków i rozproszonej zabudowy w górę, osiągając wał wzniesienia pomiędzy Matysówką a Kielnarową. Tu szlak żółty krzyżuje się ze szlakiem niebieskim. Dalej w dół, drogą do wsi Matysówka, a następnie nieco w górę, do granicy gminy, dochodzimy do przystanku autobusowego w św. Rochu.

Szlak w całości traktowany jako nizinny - poprowadzony jest na omawianym odcinku w urozmaiconym, pagórkowatym terenie (różnice wzniesień do 100 m). Czas przejścia wynosi 4,5 do 5 godzin. Wycieczkę można rozłożyć na dwa spacery: np. z Przylasku do Tyczyna i z Tyczyna do św. Rocha - z uwzględnieniem zwiedzania miasta.

Najładniejsze widoki możemy spotkać w drodze z Czerwonek do Tyczyna - z pól przed przysiółkiem Za Wodą (znajduje się tu najwyższy w okolicy punkt widokowy - 347 m n.p.m.) oraz z krzyżówki szlaków żółtego i niebieskiego.

Szlak Rzeszów - Dynów

znakowany: na niebiesko
przebiegający: z Tyczyna do Borku Starego

Szlak rozpoczyna się w Rzeszowie. Na terenie gminy biegnie od granicy gminy w Tyczynie w kierunku Kielnarowej. Roztacza się stąd widok na dolinę Strugu z miastem Tyczyn, Kielnarową i dalej na zachód, na kompleks leśny nad Budziwojem. Przekraczając drogę z Kielnarowej do Matysówki natrafiamy na krzyżówkę ze szlakiem żółtym Dookoła Rzeszowa.

Dalej, za oznakowaniem niebieskiego szlaku, kierujemy się na południe; wzdłuż niewielkiego zagajnika i wśród zabudowań schodzimy w dół w dolinę rzeki Chmielnik. Tu szlak, przekraczając drogę z Kielnarowej do Chmielnika, pnie się znowu w górę, wśród zabudowań i dalej, ciekawą widokowo drogą; prawie granicą gmin Tyczyn i Chmielnik, a później Hyżne i Chmielnik. Czas przejścia odcinka szlaku na tereniu gminy wymaga ok. 4,5 -5 godzin marszu.

atrakcje / zabytki
kalendarz
Wyświetl kalendarz na poprzedni miesiąc p styczeń 2019 Wyświetl kalendarz na następny miesiąc n
p w ś c p s n
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.