strona główna mapa kontakt /
a
a
a
/ Skróty Kontrast
biuletyn
Jesteś tutaj:
Sesja Rady Miejskiej w Tyczynie - 22 czerwca 2012 r. (piątek) o godz. 12.00.
2012-06-20

Informuję, że w dniu w dniu 22 czerwca 2012 r. (piątek) o godz. 12.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Tyczynie odbędzie się sesja Rady Miejskiej, z następującym porządkiem obrad:

1. Otwarcie sesji.

2. Ustalenie porządku obrad.

3. Wybór Komisji Wnioskowej.

4. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Tyczyn za 2011 r. oraz sprawozdania finansowego Gminy Tyczyn za 2011 r.

5. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Tyczyna za 2011 r.

6. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza.

7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Tyczyn na 2012 r.

8. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

9. Podjęcie uchwały w sprawie realizacji projektu Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w statucie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tyczynie.

11. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych Urządzeń Kanalizacyjnych na terenie Gminy Tyczyn na lata 2012-2020.

12. Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia międzygminnego dotyczącego powierzenia Gminie Miastu Rzeszów zadań lokalnego transportu zbiorowego w zakresie przejazdów na liniach MPK Rzeszów w miejscowości Matysówka.

13. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na sesji w dniu 25 maja br.

14. Sprawy różne.

15. Zapytania i interpelacje, wolne wnioski.

16. Głosowanie wniosków zgłoszonych podczas sesji.

17. Przyjęcie protokołu z sesji z dnia 26 kwietnia 2012 r. 

18. Zakończenie sesji.

 

 

                                                        Przewodniczący Rady Miejskiej

 

                                                      Adam SKOWROŃSKI

 

Czytano: 908 razy
Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2012-06-20

Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

Od stycznia 2012 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zmieniająca od podstaw system zagospodarowania odpadów. Od lipca 2013 roku mieszkańcy będą korzystali z nowego sytemu, który ma zapewnić większy porządek, lepszą segregację, mniejsze zaśmiecenie środowiska. W nowym systemie każdy mieszkaniec zobowiązany będzie do właściwego postępowania z odpadami komunalnymi, w szczególności ich selektywnej zbiórki. Nie będzie można bezkarnie produkować nadmiernych ilości odpadów zmieszanych lub nie segregować odpadów opakowaniowych.

W ramach przyjętych rozwiązań mieszkańcy będą płacić jedną stawkę za wywóz odpadów ustaloną w drodze uchwały Rady Miejskiej wnosząc tę opłatę do gminy. Gmina będzie miała obowiązek zapewnić dobrze zorganizowaną selektywną zbiórkę odpadów, a powstające odpady będą przekazywane do instalacji regionalnych, które zapewnią ich odpowiednie zagospodarowanie. Mieszkańcy nie będą musieli poszukiwać najatrakcyjniejszej oferty wywozu odpadów, ponieważ będzie to obowiązkiem Gminy, która zawrze umowę z wyłonioną w ramach przetargu firmą.

Wprowadzenie nowego systemu ma nastąpić do 1 lipca 2013 roku, zgodnie z poniższym harmonogramem.
 

  • 1 lipca 2012 r. - sejmik województwa uchwala aktualizację wojewódzkiego planu gospodarki odpadami oraz uchwałę w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. Z wojewódzkiego planu wynikać będzie do jakiej instalacji trafią odpady wytwarzane przez mieszkańców danej gminy.
  • do końca 2012 r. – gmina zobowiązana jest podjąć szereg uchwał określających zasady gospodarowania odpadami komunalnymi na swoim terenie (m. in. w sprawie stawek opłat, szczegółowych zasad ich ponoszenia, wzoru deklaracji składanej przez właściciela nieruchomości).
  • od 1 stycznia 2013 r. - zaczyna obowiązywać nowy regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
  • do 31 marca 2013 r. - gmina zobowiązana jest złożyć do Marszałka Województwa pierwsze sprawozdanie o sposobie wywiązywania się z zadań nałożonych na gminę.
  • 1 lipca 2013 r. – nowy system zaczyna funkcjonować - gmina zaczyna pobierać opłaty od właścicieli nieruchomości i w zamian zapewnia świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Do tego czasu musi zostać rozstrzygnięty przetarg na odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości i musi być podpisana umowa między gminą,a przedsiębiorcą.

 

Obowiązki właścicieli nieruchomości oraz obowiązki gminy:

  1. Właściciele nieruchomości obowiązani będą ponosić na rzecz gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W zamian za opłatę gmina wybierze w drodze przetargu przedsiębiorcę który opróżni pojemnik na odpady, a jego zawartość wywiezie i podda dalszemu zagospodarowaniu.
  2. W celu naliczenia opłaty właściciel nieruchomości składać będzie do gminy deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.
  3. W przypadku niezłożenia deklaracji gmina w drodze decyzji samodzielnie określi opłatę jaką powinien ponosić właściciel nieruchomości.
  4. Właściciel nieruchomości zobowiązany będzie do posiadania pojemnika na odpady i utrzymywania go w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym.
  5. Właściciel nieruchomości będzie musiał przestrzegać zasad zbierania odpadów, w tym ich selektywnej zbiórki, zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
  6. Nowy system obejmie wszystkich mieszkańców, dzięki temu zwiększy się odbiór odpadów trafiających do instalacji odzysku, a także znikną nielegalnie wysypiska odpadów.
  7. W sytuacji, kiedy dana nieruchomość obejmuje budynki wielolokalowe obowiązki właściciela przejmie zarząd nieruchomością wspólną.
  8. Efektem nowego systemu będzie sytuacja, że wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkałych będą obsługiwani przez jedną firmę wywozową. Wszelkie sprawy z odbierającym odpady załatwiać będzie gmina.
  9. Gmina zobowiązana będzie przeprowadzić kampanię informacyjno-edukacyjną, tak aby każdy właściciel nieruchomości mógł się zapoznać z nowymi zasadami gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie.
  10. Każdy mieszkaniec gminy będzie mógł nieodpłatnie oddać zebrane odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów.
  11. Mieszkaniec, który nie jest właścicielem nieruchomości, wszelkie sprawy związane z odpadami załatwiał będzie z właścicielem (zarządcą nieruchomości).
  12. Właściciel nieruchomości lub mieszkaniec posiadający dotychczas samodzielną umowę z firmą wywozową powinien pamiętać o wypowiedzeniu tej umowy z dniem
    30 czerwca 2013 r.

 

 

Czytano: 33130 razy
atrakcje / zabytki
kalendarz
Wyświetl kalendarz na poprzedni miesiąc p grudzień 2024 Wyświetl kalendarz na następny miesiąc n
p w ś c p s n
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Zamknij plakat
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.