|
Burmistrz
Sekretarz Gminy
Skarbnik Gminy
inż. Janusz Błotnicki
Rynek 18, pok. nr 20, 36-020 Tyczyn
tel.: (17) 230 49 2 0
e-mail: burmistrz@tyczyn.pl
przyjmowanie stron:
w każdy poniedziałek od 900 do 1700 po wcześniejszym umówieniu
|
|
- Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami gminy i odpowiada za prawidłową realizację kompetencji i zadań określonych przepisami prawa, a w szczególności:
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
- opracowanie projektu i realizację budżetu gminy;
- wojskowość, zarządzanie kryzysowe i obronę cywilną;
- rejestrację stanu cywilnego, ewidencję ludności i wydawanie dowodów osobistych;
- ochronę danych osobowych i informacji niejawnych w Urzędzie;
- inspirowanie, wspieranie społecznych i gospodarczych inicjatyw lokalnych służących zaspokajaniu potrzeb mieszkańców;
- współdziałanie z organizacjami gospodarczymi, społecznymi, politycznymi, zawodowymi, kulturalnymi w celu wykorzystania ich opinii, wniosków, inicjatyw;
- zapewnianie warunków do podejmowania przez różne podmioty działalności gospodarczej na terenie gminy;
- zapewnianie prawidłowego funkcjonowania i rozwoju sieci szkół, placówek oświatowo-wychowawczych i opiekuńczych;
- utrzymanie i rozwój bazy dla działalności kulturalnej;
- podejmowanie działań na rzecz poprawy stanu ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego, w tym na rzecz prewencji i zapobiegania przejawom patologii społecznej;
- podejmowanie działań na rzecz rozwoju kultury fizycznej i sportu;
- przedkładanie projektów uchwał, materiałów analiz, sprawozdań i informacji pod obrady Rady;
- przedkładanie uchwał Rady Wojewodzie do legalizacji, a uchwał i zarządzeń budżetowych Regionalnej Izbie Obrachunkowej;
- przyjmowanie mieszkańców w sprawach skarg i wniosków;
- rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych,
a także wnioski, postulaty i skargi wpływające do Urzędu na piśmie od mieszkańców, organizacji społecznych, i politycznych;
- wydawanie decyzji w sprawach indywidulanych z zakresu administracji publicznej,
- nadzór nad właściwym przygotowaniem i przebiegiem powierzonych procesów inwestycyjnych, w tym zapewnieniem właściwego projektowania i wykonawstwa;
- ochronę przeciwpożarową;
- budowę, modernizację i utrzymanie dróg gminnych;
- wydawanie właściwym organom poleceń zmierzających do usunięcia bezpośredniego zagrożenia sanitarnego, epidemiologicznego, środowiska naturalnego i bezpieczeństwa;
- zarządzanie kryzysowe;
- wprowadzanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na cele zorganizowanej akcji społecznej w celu zwalczania klęsk żywiołowych;
- nakładanie na przewoźnika obowiązku zawarcia umowy o wykonanie zadania przewozowego jeżeli jest to niezbędne ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa bądź klęski żywiołowej;
- określanie organizacji Urzędu i zapewnianie warunków dla sprawnego funkcjonowania administracji samorządowej;
- podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy
w obowiązującym trybie.
- Burmistrz może zatrudnić doradców i asystentów.
Sekretarz Gminy
mgr Anna Fil
Rynek 18, pok. nr 22, 36-020 Tyczyn
tel.: (17) 230 49 22 w. 22
e-mail: sekretarz@tyczyn.pl
|
|
- Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu oraz należyta organizacja pracy biurowej, a w szczególności:
- nadzór nad ewidencją i realizacją Zarządzeń Burmistrza;
- dekretowanie korespondencji;
- opracowanie projektów regulaminu pracy i regulaminu organizacyjnego Urzędu;
- ustalanie zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk;
- nadzór nad przestrzeganiem stosowania instrukcji kancelaryjnej w zakresie załatwiania spraw, obiegu dokumentów, prawidłowego używania pieczęci;
- nadzór nad terminowością wykonywania przez pracowników zadań, udzielania odpowiedzi na skargi, wnioski i postulaty mieszkańców;
- kontrola w zakresie jakości i terminowości przygotowania materiałów na sesje Rady;
- sprawowanie nadzoru nad dyscypliną pracy w Urzędzie;
- dbałość o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników we wszystkich formach kształcenia, szkolenia i doskonalenia zawodowego;
- nadzór nad przeprowadzaniem naboru i służby przygotowawczej pracowników;
- przyjmowanie oraz dokonywanie analizy oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i instytucji kultury;
- koordynowanie spraw z zakresu wyłaniania kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjum w drodze konkursu;
- koordynowanie spraw oświaty w zakresie awansu zawodowego nauczycieli;
- organizowanie praktyk zawodowych i staży absolwenckich w Urzędzie;
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych w Urzędzie;
- sprawowanie nadzoru nad procesami przetwarzania danych osobowych w Urzędzie;
- koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy związanych z wyborami, referendami i konsultacjami społecznymi;
- uczestnictwo w pracach organów gminy;
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza niezastrzeżonych dla przewodniczącego Rady;
- kierowanie pracą Referatu Organizacji i Spraw Obywatelskich;
- wykonywanie innych zadań na podstawie upoważnienia Burmistrza.
Anna Jasińska
Rynek 18, pok. nr 33, 36-020 Tyczyn
tel.: (17) 221 93 10 w. 33
bezpośredni (17) 221 92 29, (17) 230 49 33
e-mail: skarbnik@tyczyn.pl
|
|
- Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach finansowo – budżetowych;
- nadzorowanie realizacji budżetu gminy i podległych jednostek organizacyjnych;
- przekazywanie pracownikom samorządowym i kierownikom jednostek organizacyjnych wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem planów finansowych;
- opracowanie projektu budżetu gminy;
- dokonywanie analizy budżetu i bieżące informowanie Burmistrza o jego realizacji;
- prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami
w zakresie:
- wykonania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi,
- zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów zapewnienie terminowego ściągania należności i rozliczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych jednostek organizacyjnych oraz ich zmian,
- prowadzenie skonsolidowanej rachunkowości dla jednostek organizacyjnych,
- dokonania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planami finansowymi;
- opracowanie okresowych ocen, analiza, sprawozdań z wykonywania budżetu, ścisły nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej;
- zorganizowanie obiegu dokumentów finansowych - księgowych i czuwanie nad jego przestrzeganiem przez pracowników do tego zobowiązanych;
- badanie, kontrolowanie i opiniowanie operacji gospodarczych i przekazywanie uwag Burmistrzowi w tym zakresie;
- opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- uczestnictwo w pracach organów gminy;
- pełnienie funkcji głównego księgowego Urzędu;
- kontrasygnata dokumentów finansowych;
- sporządzanie sprawozdawczości finansowej w zakresie budżetu gminy i planów finansowych jednostek organizacyjnych Urzędu;
- kierowanie Referatem Budżetu i Finansów;
- wykonywanie innych ustnych poleceń Burmistrza.
|