  | 
			
			
			
				
					
						Rynek 18, 36-020 Tyczyn 
						tel. (17) 221 93 10
						pok. nr 32 - księgowość budżetowa, tel. w. 32 
						pok. nr 11 - podatek rolny i opłaty, tel. w. 11 
						pok. nr 38 - podatek od środków transportowych, tel. w. 38 
						godziny urzędowania: 
						od poniedziałku do piątku od 800 do 1530  
						  
						skarbnik gminy: Anna Jasińska, pok. nr 33, tel. w. 33 
						 | 
					 
				
			 
			  
			 
			Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy w szczególności: 
			1) dekretowanie oraz księgowanie dochodów i wydatków jednostki, 
			2) prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa następujących urządzeń księgowych, syntetycznych i analitycznych: 
			a) kart wydatków i kosztów w układzie klasyfikacji budżetowej, 
			b) kart lub rejestrów dochodów budżetowych według poszczególnych źródeł dochodów, 
			c) ewidencji analitycznej prowadzonych przez Gminę inwestycji, 
			3) ewidencja planów dochodów i wydatków budżetowych oraz jego zmian, 
			4) sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych o dochodach i wydatkach, 
			5) sporządzanie sprawozdań z wykorzystania środków na finansowanie administracji rządowej oraz innych dotacji celowych, 
			6) sporządzanie bilansu jednostki oraz bilansu zbiorczego i skonsolidowanego, 
			7) prowadzenie ewidencji rozliczeń oraz windykacji wieczystego użytkowania mienia gminnego, 
			8) prowadzenie ewidencji należności i zobowiązań według dłużników i wierzycieli, 
			9) sprawdzanie dokumentów pod względem rachunkowym i przygotowanie ich do księgowania, 
			10) sporządzanie przelewów, 
			11) księgowanie dochodów i wydatków budżetu Gminy, 
			12) sporządzanie bilansu Gminy, 
			13) sporządzanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych o należnościach i zobowiązaniach, 
			14) czuwanie nad terminowymi spłatami rat kredytów i pożyczek, 
			15) prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych Urzędu oraz ksiąg dla środków trwałych według miejsca użytkowania i osób materialnie odpowiedzialnych, 
			16) sporządzanie list płac pracowników Urzędu, 
			17) wyliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich dla pracowników, 
			18) sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS i raportów miesięcznych dla osób ubezpieczonych, 
			19) sporządzanie dla Urzędu Skarbowego miesięcznych deklaracji zaliczki na podatek dochodowy oraz rocznych informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych, 
			20) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników Urzędu, 
			21) sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań do GUS o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, 
			22) sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, 
			23) prowadzenie rejestru umów zleceń, zgłaszanie i wyrejestrowywanie zleceniobiorców do ZUS oraz prowadzenie kart przychodów zleceniobiorców, 
			24) rozliczanie refundacji przez Powiatowy Urzędu Pracy pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych, 
			25) prowadzenie ksiąg gospodarczych dla wymiaru i poboru należności pieniężnych, a to: kart gospodarstw, kart nieruchomości, ewidencji nieruchomości gruntowych i budynków na terenie miasta, ewidencji środków transportowych, 
			26) zbieranie materiałów informacyjnych potrzebnych do ustalenia obowiązku podatkowego, w zakresie podatku rolnego, leśnego, podatku od nieruchomości, opłaty targowej i podatku od środków transportowych, 
			27) naliczenie wymiaru poszczególnych należności w księgach gospodarczych oraz sporządzenie nakazów płatniczych i rejestrów wymiarowych, 
			28) rozpatrywanie odwołań od decyzji ustalających wysokość podatków i opłat w ramach posiadanych kompetencji względnie przekazywanie ich do rozpatrzenia przez organ odwoławczy, 
			29) załatwianie podań w sprawach umorzeń, ulg i zwolnień w zakresie zobowiązań podatkowych, 
			30) wszczynanie postępowania egzekucyjnego w stosunku do osób posiadających zaległości, z tytułu podatków i opłat (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych), 
			31) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, 
			32) rozliczanie sołtysów z zainkasowanej gotówki podatku rolnego i od nieruchomości, 
			33) prowadzenie ewidencji podatku VAT, 
			34) odliczanie podatku naliczonego, 
			35) sporządzanie deklaracji VAT, 
			36) przyjmowanie wpłat, 
			37) dokonywanie wypłat, 
			38) prowadzenie ewidencji wpływów i wypłat w postaci raportów kasowych, 
			39) pobieranie opłat skarbowych, 
			40) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania: zamawianie, ewidencja i rozliczanie, 
			41) ewidencja i rozliczanie dobrowolnych wpłat gromadzonych na ważne dla lokalnej społeczności cele publiczne. 
			2. W referacie działają następujące stanowiska: 
			1) stanowiska pracy do spraw księgowości budżetowej, 
			2) stanowiska pracy do spraw podatków i opłat, 
			3) stanowisko do spraw obsługi kasy Urzędu. 
			 
			 
			  
			 |