|  | 
				
					
						| Rynek 18, 36-020 Tyczyn tel. (17) 221 93 10
 pok. nr 32 - księgowość budżetowa, tel. w. 32pok. nr 11 - podatek rolny i opłaty, tel. w. 11
 pok. nr 38 - podatek od środków transportowych, tel. w. 38
 godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 800 do 1530    skarbnik gminy: Anna Jasińska, pok. nr 33, tel. w. 33 |    Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy w szczególności:
 1) dekretowanie oraz księgowanie dochodów i wydatków jednostki,
 2) prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa następujących urządzeń księgowych, syntetycznych i analitycznych:
 a) kart wydatków i kosztów w układzie klasyfikacji budżetowej,
 b) kart lub rejestrów dochodów budżetowych według poszczególnych źródeł dochodów,
 c) ewidencji analitycznej prowadzonych przez Gminę inwestycji,
 3) ewidencja planów dochodów i wydatków budżetowych oraz jego zmian,
 4) sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych o dochodach i wydatkach,
 5) sporządzanie sprawozdań z wykorzystania środków na finansowanie administracji rządowej oraz innych dotacji celowych,
 6) sporządzanie bilansu jednostki oraz bilansu zbiorczego i skonsolidowanego,
 7) prowadzenie ewidencji rozliczeń oraz windykacji wieczystego użytkowania mienia gminnego,
 8) prowadzenie ewidencji należności i zobowiązań według dłużników i wierzycieli,
 9) sprawdzanie dokumentów pod względem rachunkowym i przygotowanie ich do księgowania,
 10) sporządzanie przelewów,
 11) księgowanie dochodów i wydatków budżetu Gminy,
 12) sporządzanie bilansu Gminy,
 13) sporządzanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych o należnościach i zobowiązaniach,
 14) czuwanie nad terminowymi spłatami rat kredytów i pożyczek,
 15) prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych Urzędu oraz ksiąg dla środków trwałych według miejsca użytkowania i osób materialnie odpowiedzialnych,
 16) sporządzanie list płac pracowników Urzędu,
 17) wyliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich dla pracowników,
 18) sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS i raportów miesięcznych dla osób ubezpieczonych,
 19) sporządzanie dla Urzędu Skarbowego miesięcznych deklaracji zaliczki na podatek dochodowy oraz rocznych informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych,
 20) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników Urzędu,
 21) sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań do GUS o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
 22) sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
 23) prowadzenie rejestru umów zleceń, zgłaszanie i wyrejestrowywanie zleceniobiorców do ZUS oraz prowadzenie kart przychodów zleceniobiorców,
 24) rozliczanie refundacji przez Powiatowy Urzędu Pracy pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych,
 25) prowadzenie ksiąg gospodarczych dla wymiaru i poboru należności pieniężnych, a to: kart gospodarstw, kart nieruchomości, ewidencji nieruchomości gruntowych i budynków na terenie miasta, ewidencji środków transportowych,
 26) zbieranie materiałów informacyjnych potrzebnych do ustalenia obowiązku podatkowego, w zakresie podatku rolnego, leśnego, podatku od nieruchomości, opłaty targowej i podatku od środków transportowych,
 27) naliczenie wymiaru poszczególnych należności w księgach gospodarczych oraz sporządzenie nakazów płatniczych i rejestrów wymiarowych,
 28) rozpatrywanie odwołań od decyzji ustalających wysokość podatków i opłat w ramach posiadanych kompetencji względnie przekazywanie ich do rozpatrzenia przez organ odwoławczy,
 29) załatwianie podań w sprawach umorzeń, ulg i zwolnień w zakresie zobowiązań podatkowych,
 30) wszczynanie postępowania egzekucyjnego w stosunku do osób posiadających zaległości, z tytułu podatków i opłat (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych),
 31) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
 32) rozliczanie sołtysów z zainkasowanej gotówki podatku rolnego i od nieruchomości,
 33) prowadzenie ewidencji podatku VAT,
 34) odliczanie podatku naliczonego,
 35) sporządzanie deklaracji VAT,
 36) przyjmowanie wpłat,
 37) dokonywanie wypłat,
 38) prowadzenie ewidencji wpływów i wypłat w postaci raportów kasowych,
 39) pobieranie opłat skarbowych,
 40) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania: zamawianie, ewidencja i rozliczanie,
 41) ewidencja i rozliczanie dobrowolnych wpłat gromadzonych na ważne dla lokalnej społeczności cele publiczne.
 2. W referacie działają następujące stanowiska:
 1) stanowiska pracy do spraw księgowości budżetowej,
 2) stanowiska pracy do spraw podatków i opłat,
 3) stanowisko do spraw obsługi kasy Urzędu.
 
 
 |